بهترین جراح واریکوسل در تهران

واریکوسل یکی از بیماری هایی است که در اندام تناسلی آقایان رخ میدهد. بیماری هایی که در گروه بیماری های اورولوژی هستند، ممکن است به مرور گسترش یافته و یا برای بیمار رنج آور باشد، اما تشخیص زودهنگام این نوع بیماری ها، مانند واریکوسل، توسط بهترین جراح واریکوسل ، روند بهبودی را تسریع می کند. اگر درباره واریکوسل، علائم آن و راه های درمان واریکوسل و جراحی واریکوسل، به دنبال اطلاعاتی هستید، ادامه مطلب را دنبال کنید تا کامل ترین اطلاعات را در اختیارتان قرار دهیم.

واریکوسل چیست؟

کیسه ای که بیضه را درون خود نگه می دارد، کیسه ی بیضه می نامند که شامل سیاهرگ و سرخرگ نیز می باشد. اگر در عملکرد سیاهرگ درون کیسه ی بیضه اختلالی ایجاد شود ، ممکن است منجربه واریکوسل (Varicocele) گردد.

واریکوسل یک عامل شایع درتولید اسپرم کم و همینطور کاهش کیفیت اسپرم است و می تواند منجر به ناباروری گردد و همینطور می تواند باعث شود بیضه ها به صورت عادی رشد نکرده و یا کوچک شوند.اما در همه ی موارد واریکوسل، بر تولید اسپرم موثر نیست.

واریکوسل در آقایان ممکن است در هر سنی اتفاق بیوفتد و شدت آن کم و یا گاهی شدید و جدی باشد. در هر صورت تشخیص و درمان به موقع این بیماری توسط پزشک اورولوژی میتواند در روند بهبودی تاثیر مثبت بگذارد.

بهترین-جراح-واریکوسل-در-تهران

واریکوسل چگونه تشخیص داده می شود؟

• بیمار ممکن است با مشاهده علائمی به پزشک مراجعه کند و مشکلاتش را با او مطرح کند و از پزشک بخواهد بیماری را تشخیص دهد. (البته در مراحل اولیه و خفیف این بیماری علائم جدی ای وجود ندارد.)
  • معمولا بهترین جراح واریکوسل، بیمار را معاینه فیزیکی می کند، ممکن است در حالت دراز کش و یا ایستاده تشخیص داده شود.
  • در صورت نیاز تصویر برداری و روش های تشخیصی دیگر نیز انجام می گردد.
  • بعد از تشخیص واریکوسل، پزشک درجه بندی آن را مشخص خواهد کرد.بر اساس اندازه توده در بیضه ممکن است به درجه ی یک، دو و سه، طبقه بندی گردد.
 واریکوسل

واریکوسل چه علائمی دارد؟

این بیماری علائمی دارد که در زیر به آن اشاره میکنیم:

• در برخی موارد ممکن است منجر به درد شود.
  • با ایستادن و یا ورزش، درد شدت بگیرد.
  • در طی یک روز بدتر شود.
  • دردی که ممکن است با گرما بدتر شود.
  • توده و یا گره بدون دردی در بیضه وجود داشته باشد.
  • حس درد ، گرفتگی و یا سنگینی در پوست بیضه وجود داشته باشد.
  • فرد در یکی از بیضه ها احساس سنگینی بیشتری بکند.
  • هنگام خوابیدن درد بیضه ها کم شود.
  • به مرور ممکن است واریکوسل بزرگ شده و متوجه آن شوید و یا منجربه تورم در بیضه گردد.

ناباروری و واریکوسل چه ارتباطی باهم دارند؟

گاهی واریکوسل و ناباروری با هم ارتباط مسقیم دارند .یکی از عوارض شایع برای واریکوسل، ناباروری است. زیرا به دنبال واریکوسل ممکن است عوارض جانبی از جمله : کاهش تستوسترون، افزایش وزن و کاهش فعالیت جنسی را تجربه کنید.

البته نمیتوان گفت همه آقایانی که واریکوسل دارند نابارور هستند ولی درصد احتمال باروری آن ها نسبت به کسانی که واریکوسل ندارند کم تر است.

آیا ابتلا به واریکوسل نگران کننده است؟

اغلب افرادی که واریکوسل دارند، هیچ علامتی را تجربه نخواهند کرد و یا برایشان مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما ممکن است منجربه درد شده و یا در برخی موارد باعث ناباروری گردد.

درمان واریکوسل چیست؟

یکی از رایج ترین سوالات بیماران در مورد درمان واریکوسل است. زمانی که به بهترین دکتر اورولوژی مراجعه می کنید، بررسی های لازم را انجام داده و سپس روش های درمانی را با توجه به میزان و شدت بیماری انتخاب کرده و درمان را آغاز می کند. یکی از روش های درمانی موثر برای واریکوسل، جراحی است.

به طور کلی در جراحی واریکوسل، جریان خون مناسب به اندام های تولید مثل باز می گردد.

هنگامی که واریکوسل در اسکروتوم ( کیسه ای است حاوی بیضه) شما ایجاد می گردد، جریان خون را در دستگاه تولید مثل مسدود می کند و از آن جایی که خون از طریق این رگ ها نمی تواند به قلب بازگردد، ممکن است منجربه کاهش تعداد اسپرم شود.

مشکلات مربوط به نواحی آلت تناسلی، مثانه، ادرار،واریکوسل و.. از مهم ترین مسائلی است که باید سریعا فرد تحت درمان قرار بگیرد تا مشکل گسترش نیابد. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی از دکتر محمد رنجبری ، بهترین متخصص اورولوژی در تهران ، با شماره های 02188268649 تماس بگیرید یا به آدرس کانال اینستاگرام مراجعه کنید .

چه موقع واریکوسل نیاز به عمل دارند؟

واریکوسل زمانی نیاز به عمل دارد که

1-  فرد نابارور باشد.

2- بیضه بیمار کوچک باشد.

3-  درد به شدتی باشد که فرد نتواند تحمل کند.

بهترین جراح واریکوسل

جراحی واریکوسل چگونه است؟

همانطور که گفته شد یکی از راه های درمانی مناسب برای واریکوسل، جراحی است.

قبل از جراحی واریکوسل چه اقداماتی لازم است؟

قبل از جراحی، از داروهای رقیق کننده خون بپرهیزید.

به طور کلی پزشک خود را از داروهایی که مصرف می کنید، مطلع سازید.

توصیه می گردد، قبل از عمل 8 تا 12 ساعت چیزی نخورید.

عوارض بعد از جراحی واریکوسل چیست؟

• قرمزی
  • التهاب
  • احساس حالت تهوع
  • و..

این عوارض ممکن است ایجاد گردد، اما به مرور بهبود می یابد و نگران کننده نخواهد بود.

در چه صورتی واریکوسل باید سریعا درمان شود؟

در صورتی که منجربه درد، آتروفی بیضه و ناباروی شود باید سریعا بیمار تحت درمان قرار بگیرد.

بهترین جراح واریکوسل در تهران

برای درمان هر بیماری باید بهترین پزشک را انتخاب کنید. برای تشخیص واریکوسل نیز لازم است به بهترین اورولوژیست مراجعه کنید تا با کمک تجربه پزشک روند درمان به بهترین شکل ممکن پیش برود.

نتیجه:

طبق آنچه گفته شد، در صورت مشاهده علائمی مشابه با مشکلات به علت واریکوسل مانند: التهاب، قرمزی و یا تهوع حتما به متخصص اورولوژی برای شناسایی  مشکل و درمان مراجعه کنید و برای جراحی واریکوسل حتما به جراح خوب مراجعه نمایید و مراقبت های بعد از آن را رعایت کنید.

شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در زیر همین مطلب برای ما به اشتراک بگذارید.

drranjbari

چهار − 3 =