آرشیو ماهانه: سپتامبر 2019

درمان واریکوسل گرید 3

واریکوسل از جمله بیماری های شایعی است که مردان به آن دچار می شوند، واریکوسل معمولا به سه درجه تقسیم می شوند که علائم و نشانه ها وعوارض آن کمی با هم متفاوت است، دراین مقاله توضیحات مفیدی درباره علائم واریکوسل گرید3، نحوه جراحی واریکوسل گرید 3 توسط بهترین جراح واریسکول و همینطورعوارض ناشی از آن و درمان واریکوسل گرید 3، پرداخته خواهد شد.

واریکوسل گرید 3

واریکوسل: زمانی که رگ ها در کیسه ای که حاوی بیضه است، بزرگ شود، واریکوسل ایجاد شده است.

واریکوسل گرید3، شباهت زیادی به رگ های واریسی دارد، اما به جای پا در ناحیه ی بیضه اتفاق می افتد. اغلب واریکوسل، مشکل جدی را ایجاد نمی کند، اما ممکن است بر باروری مردان تاثیر بگذارد.

به علت آن که جلوی دریچه و محل عبور خون، برای پمپاژرا می گیرد، ممکن است مشکل ساز گردد.

واریکوسل در چه سنی شایع است؟

به صورت آماری، واریکوسل 15درصد مردان را تحت تاثیر قرار می دهد و بیشتر در سنین 15 تا 25 سالگی شکل می گیرد.

واریکوسل گرید 3، اغلب در سمت چب اثر می گذارد.

علائم واریکوسل گرید 3

• همانطور که گفته شد، واریکوسل شبیه واریس است.
  • معمولا واریکوسل دردناک نیست.
  • ممکن است منجربه ناباروری گردد. ناباروی جدی ترین عارضه ای است که می تواند رخ دهد، افزایش میزان خون باعث افزایش دمای بیضه و در نهایت اختلال در باروری می شود.
  • افراد مبتلا به واریکوسل، منی با کیفیت کمتری دارند.
  • ممکن است منجر به آتروفی بیضه و یا کوچک شدن آن شود.
  • عدم تعادل هورمون
  • تعداد اسپرم کم
  • ممکن است ناراحتی ایجاد کند.
  • واریکوسل می تواند سیستم خنک کننده بدن را مختل کرده و مانع از تولید اسپرم با کیفیت گردد.

در صورت بروز درد و یاعوارضی، باید درمان آغاز گردد.

درمان-واریکوسل-گرید-3-

جراحی واریکوسل گرید3

برای جراحی واریکوسل ممکن است بیمار تحت بی حسی عمومی و موضعی قرار بگیرد، جراح اغلب از طریق کشاله ران، به ناحیه ی مورد نظر دسترسی پیدا می کند.

واریکوسل سه درجه دارد:

واریکوسل با گرید 1: کوچکترین نوع واریکوسل است که قابل مشاهده نیست. پزشک با انجام روش های تشخیصی، متوجه آن خواهد شد.

واریکوسل با گرید 2: این نوع از واریکوسل هم قابل مشاهده نیست. اما پزشک راحت تر از واریکوسل گرید1، آن را مشاهده می کند.

واریکوسل با گرید 3: درجه 3 واریکوسل، قابل مشاهده بوده، به طوری که ورید ها در حالت ایستاده نیز مشاهده می شوند.

نشانه های واریکوسل درجه 3:

• دارای غلظت اسپرم کمتری هستند.
  • واریکوسل درجه 3، اغلب در سمت چپ و در نوجوانی پدید می آید.
  • منجربه به افزایش دما در بیضه شده، بنابراین بر تشکیل، حرکت و عملکرد اسپرم موثر است.

بعد از جراحی واریکوسل گرید3

معمولا پس از جراحی، فرد به زودی می تواند به فعالیت های عادی خود بازگردد و در صورتی که بیمار قبلا درد داشته، درد وی تسکین می یابد.

چه زمانی واریکوسل گرید 3 باعث درد می شود؟

• هنگام ایستادن و یا ورزش شدید، ممکن است درد بدتر شود.
  • درد ناشی از واریکوسل، از خفیف تا شدید ممکن است باشد.
  • دردی که در طی روز بدتر می شود.

نشانه هایی که باید برای درمان واریکوسل گرید 3  به پزشک مراجعه کنید:

• تغیر در اندازه بیضه
  • تغیر شکل و یا ظاهر بیضه
  • وجود توده
  • مشکلات باروری
  • تورم در ناحیه ی بیضه
  • رگ هایی که به صورت غیر معمول بزرگ شده و یا پیچ خورده اند.

واریکوسل غالبا مورد توجه قرار نمی گیرد، اما پزشک با معاینه متوجه آن  می شود و در صورت نیاز، واریکوسل گرید3 را جراحی خواهد کرد.

تفاوت واریکوسل گرید 1 و2 و واریکوسل گرید3

به طور کلی در درمان واریکوسل گرید 1 و2 با درمان واریکوسل گرید 3 تفاوتی وجود ندارد و انتخاب تکنیک جراحی برای درمان، وابسته به درجه واریکوسل نیست.

احتمال موفقیت آمیز بودن جراحی واریکوسل

احتمال موفقیت آمیز بودن عمل جراحی واریکوسل با درجات پایین تر کمتر است به صورتی است که اگر فردی مشکلات اسپرم و یا ناباروری داشته باشد و همینطور واریکوسل درجه یک داشته باشد، احتمال موفقیت جراحی در این موارد کاهش می یابد.

مشکلات مربوط به نواحی آلت تناسلی، مثانه، ادرار،واریکوسل و.. از مهم ترین مسائلی است که باید سریعا فرد تحت درمان قرار بگیرد تا مشکل گسترش نیابد. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی از دکتر محمد رنجبری ، بهترین متخصص اورولوژی در تهران ، با شماره های 02188268649 تماس بگیرید یا به آدرس کانال اینستاگرام مراجعه کنید .

بهترین جراح واریکوسل در تهران

بیماری هایی که در گروه بیماری های اورولوژی هستند، ممکن است به مرور گسترش یافته  ویا برای بیمار رنج آور باشد، اما تشخیص زودهنگام این نوع بیماری ها، مانند واریکوسل، توسط بهترین جراح واریکوسل ، روند بهبودی را تسریع می کند. اگر درباره واریکوسل، علائم آن و راه های درمان واریکوسل و جراحی واریکوسل، به دنبال اطلاعاتی هستید، ادامه مطلب را دنبال کنید.

واریکوسل چیست؟

کیسه ای که بیضه را درون خود نگه می دارد، کیسه ی بیضه می نامند که شامل سیاهرگ وسرخرگ نیز می باشد. اگر در عملکرد سیاهرگ درون کیسه ی بیضه اختلالی ایجاد شود ، ممکن است منجربه واریکوسل گردد.

واریکوسل یک عامل شایع درتولید اسپرم کم وهمینطور کاهش کیفیت اسپرم است و می تواند منجربه ناباروری گردد و همینطور می تواند باعث شود بیضه ها به صورت عادی رشد نکرده و یا کوچک شوند.اما در همه ی موارد واریکوسل، بر تولید اسپرم موثر نیست.

علائم واریکوسل:

• در برخی موارد ممکن است منجربه درد شود.
  • با ایستادن و یا ورزش، درد شدت بگیرد.
  • در طی یک روز بدتر شود.
  • دردی که ممکن است با گرما بدتر شود.
  • حس درد و یا سنگینی در پوست بیضه
  • به مرور ممکن است واریکوسل بزرگ شده و متوجه آن شوید و یا منجربه تورم در بیضه گردد.

بهترین-جراح-واریکوسل-در-تهران

ناباروری و واریکوسل

یکی از عوارض شایع برای واریکوسل، ناباروری است. زیرا به دنبال واریکوسل ممکن است عوارض جانبی از جمله : کاهش تستوسترون، افزایش وزن و کاهش فعالیت جنسی را تجربه کنید.

آیا ابتلا به واریکوسل نگران کننده است؟

اغلب افرادی که واریکوسل دارند، هیچ علامتی را تجربه نخواهند کرد و یا برایشان مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما ممکن است منجربه درد شده و یا در برخی موارد باعث ناباروری گردد.

درمان واریکوسل:

زمانی که به بهترین دکتر اورولوژی مراجعه می کنید، بررسی های لازم را انجام داده و سپس روش های درمانی را با توجه به میزان وشدت بیماری انتخاب کرده و درمان را آغاز می کند. یکی از روش های درمانی موثر برای واریکوسل، جراحی است.

به طور کلی در جراحی واریکوسل، جریان خون مناسب به اندام های تولید مثل باز می گردد.

هنگامی که واریکوسل در اسکروتوم ( کیسه ای است حاوی بیضه) شما ایجاد می گردد، جریان خون را در دستگاه تولید مثل مسدود می کند و از آن جایی که خون از طریق این رگ ها نمی تواند به قلب بازگردد، ممکن است منجربه کاهش تعداد اسپرم شود.

جراحی واریکوسل

همانطور که گفته شد یکی از راه های درمانی مناسب برای واریکوسل، جراحی است.

قبل از جراحی واریکوسل

قبل از جراحی، از داروهای رقیق کننده خون بپرهیزید.

به طور کلی پزشک خود را از داروهایی که مصرف می کنید، مطلع سازید.

توصیه می گردد، قبل از عمل 8 تا 12 ساعت چیزی نخورید.

عوارض بعد از جراحی واریکوسل

• قرمزی
  • التهاب
  • احساس حالت تهوع
  • و..

این عوارض ممکن است ایجاد گردد، اما به مرور بهبود می یابد و نگران کننده نخواهد بود.

واریکوسل چگونه تشخیص داده می شود؟

• معمولا بهترین جراح واریکوسل، بیمار را معاینه فیزیکی می کند، ممکن است در حالت دراز کش و یا ایستاده تشخیص داده شود.
  • در صورت نیاز تصویر برداری و روش های تشخیصی دیگر نیز انجام می گردد.
  • بعد از تشخیص واریکوسل، پزشک درجه بندی آن را مشخص خواهد کرد.بر اساس اندازه توده در بیضه ممکن است به درجه ی یک، دو و سه، طبقه بندی گردد.

در چه صورتی واریکوسل باید سریعا درمان شود؟

در صورتی که منجربه درد، آتروفی بیضه و ناباروی شود باید سریعا بیمار تحت درمان قرار بگیرد.