منظور از اورولوژی مردانه چیست؟

در متون واژه اورولوژی را دیده اید و پزشکان زیادی نیز تخصص در اورولوژی دارند و بسیاری از افراد در این حوزه تحقیقات انجام می دهند.اگر اطلاعاتی راجع به برخی ازشاخه ها و تخصص های پزشکی داشته باشیم در صورت مواجه با بیماری یا مشکلی، بهترمی توانیم دکتر و نحوه درمان خود را پیداکنیم. برای مثال اگر مشکلی در آلت تناسلی در مردان دیده شد، در اولین فرصت باید به بهترین متخصص اورولوژی مراجعه کرده و زمان را از دست ندهید.
قبل از آنکه درباره اورولوژی مردانه صحبت کنیم ابتدا به معنی واژه اورولوژی می پردازیم.

اورولوژی چیست؟

واژه اورولوژی از شاخه های پزشکی است که به اموری از جمله : بیماری هایی در اندام تناسلی مردان و دستگاه ادراری و نحوه درمان آن درمردان وزنان وکودکان ، می پردازد.

اورولوژی-مردان

اورولوژی مردانه:

مردانی که دچار بیماری و مشکلات در ناحیه تناسلی، بی اختیاری ادرار، مشکلات ادراری، اختلال نغوذ، ناباروری، مشکلات در پروستات و.. هستند، این امور در حوز اورولوژی مردانه می باشد.
دستگاه تناسلی مردان بیرون بدن و تقریباً بدون حفاظ استخوانی است ، بنابراین در خیلی از اتفاقات مانند : تصادفات، برخی ورزش های سنگین، سقوط از بلندی، عفوت پوستی و.. به راحتی دچار آسیب و آلودگی می شود.
با چه علائمی سریعا به پزشک اورولوژی مراجعه کنیم؟
اگر در قسمت هایی از بدن مانند : بیضه، آلت تناسلی و کیسه بیضه، درد دارید حتما آن را جدی بگیرید. زیرا در اغلب مواردی درد در این نواحی مشکل جدی بوده و یه هیچ وجه از درمان های خانگی و مصرف خودسردارو هابرای درمان، استفاده نکنید.

بیماری های اورولوژی

• هر گاه توده و تورم در بیضه یا کشاله ران مشاهد کردید ناشی از ورم درغدد لنفاوی بوده و این ورم ممکن است از علائم عفونت ناشی از بیماری های مقاربتی یا عفونت در بیضه یا مجاری ادرار باشد.
• اگردر سنین 15 تا 35 سالگی، توده یا ورم در ناحیه تناسلی باشد و بدون درد نیز باشد، ممکن است خطر سرطان را به دنبال داشته باشد.
• یکی دیگر از بیماری های اورولوژی، عدم نزول بیضه در کیسه بیضه است که ممکن است در بدو تولد باشدوبنابراین معاینه تناسلی کودکان دراوایل تولد هم ضروریست.

عدم نعوظ آلت در یک موقعیت جنسی ناتوانی جنسی یا ناسلامتی جنسی محسوب می شود به عبارتی دیگر ناتوانی در رسیدن یا نگه داشتن آلت در حالت نعوظ در شرایط رضایت بخش در یک موقعیت جنسی است. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی از دکتر محمد رنجبری ، بهترین متخصص اورولوژی در تهران ، با شماره های 02188268649 تماس بگیرید یا به آدرس کانال اینستاگرام مراجعه کنید .

• توقف جریان خون در بیضه بسیار مهم است و باید سریعا به پزشک مراجعه کرد تا فرد مجبور به برداشتن بیضه نشود.
• فتق، بیرون زدگی روده ها ازجداره شکم میباشد که اغلب درکشاله ران رخ میدهد.
• کیست روی پوسته ی کیسه بیضه
• هر گونه اختلال در ختنه گاه و اینکه به طور کلی ختنه گاه به حالت طبیعی نباشد.
• اختلال در کلیه و سنگ در کلیه و یا عفونت در آن
• دستگاه ادراری و تناسلی می تواند دچار عفونت شود که درد و ترشح از علائم آن است.
• هر گونه مورد مشکوک و غیرعادی در ناحیه بیضه، کشاله ران و دستگاه تناسلی
• علائم ادراری همراه با تب و یا همراه با درد در کمر
• دفع ادرار و دفع انزال همراه با درد
• و…

بهتر است خود را معاینه کنید وهرگونه تغیر در شکل یا نحوه قرارگیری بیضه و دیگر اندام های مهم را باید جدی گرفته و سریعا به جراح متخصص کلیه و یا بهترین متخصص اورولوژی مراجعه کنید.