زگیل تناسلی

زگیل تناسلی در مردان چگونه است؟زگیل تناسلی در دختر باکره به چه شکل می باشد؟درمان گیاهی زگیل تناسلی انجام می شود؟شکل ظاهری زگیل تناسل چگونه است؟زگیل تناسلی خفیف چه علائمی دارد؟تشخیص زگیل تناسلی با چه روش هایی امکان پذیر می باشد.زگیل تناسلی زنان چه علائمی دارد؟

زگیل تناسلی در مردان

این ویروس ها، پاپیلوما ویروس و DNA ویروس هستند. آلوده شدن سلول ها با ویروس پاپیلوما، باعث تحریک سلول و ایجاد تکثیر سلولی می شود. شایع ترین تیپ های ویروسی تیپ شش و یازده هستند.

خصوصیت ویژه زگیل تناسلی این است که ضایعات هستند و عمده مناطق آلوده، قابل رؤیت نیستند. حتی در بیوپسی و کشت از بخش هایی از پوست طبیعی در افراد آلوده ویروس به دست آمده است لذا این بیماری قابل درمان کامل و ریشه کردن نیست و نقش درمان عمدتاً برطرف کردن ضایعات قابل رؤیت است.

زگیل-تناسلی

درمان های موجود برای درمان زگیل تناسلی بسته به محل آن شامل کرایوتراپی، لیزر، پودوفیلین 25 -10 % تری کلرواستیک اسید و 5 فلورواوراسیل است. اخیراً داروهای موضعی جدیدی برای رمان عفونت های ویروسی و زگیل تناسلی مطرح شده اند یکی از این موارد کرم 5% موضعی ایمی کویمود است. این دارو باعث تقویت و تشدید پاسخ ایمنی سلولی بر علیه ویروس سیدوفویر است که به روی DNA ویروس ها اثر دارد.

تشخیص زگیل تناسلی

این نوع ویروس ممکن هست به شکل های مختلف و به رنگ های مختلفی دیده شود و ممکن هست خود بیمار متوجه نشود و مراجعه به متخصص اورولوژی هر شش ماه یک بار باید انجام شود و ناحیه خارجی قسمت تناسلی به دقت بررسی شود و زگیل ممکن هست از رنگ پوست تا رنگ قهوه ای تیره باشد و ممکن هست هم سطح پوست و یا ممکن هست به صورت برجسته باشد و با خاراندن پخش می شود و هر خانمی که این ضایع را در خود دید باید در همسرش هم جستجو کند خیلی از آقایان این ضایعه را دارند و چون بررسی نکردند تشخیص داده نشده و بهتر به متخصص پوست مراجعه کنند و اگر ضایعه ای هست درمان کنند. این نوع ویروس قابل درمان نیست ولی قابل پیشگیری از انتقال هست.

خانواده ویروس های پاپیلومای انسانی شامل حدود صد ویروس مختلف هستند. بیشتر اچ پی وی ها سبب ایجاد زگیل های پوستی بر روی دست و یا پا می شوند و حدود چهل گونه از آنها اندام های جنسی را درگیر می کنند.

زگیل تناسلی یکی از بیماری های شایع مقاربتی در مردان و زنان می باشد که در صورتی که درمان نشود مشکلات جدی ایجاد می کند . دکتر محمد رنجبری متخصص اورولوژی این درمان را با روش های نوینی انجام می شود .برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 88268649 – 66922392 تماس بگیرید . برای ارتباط با پزشک به  اینستاگرام مراجعه کنید.

زگیل تناسلی و سرطان

این ویروس ها عامل رایج ترین نوع بیماری های منتقل شونده از طریق جنسی هستند. بعضی از این ویروس ها خطر سرطان زایی کمتری دارند. آنها تنها زگیل هایی در اطراف اندام تناسلی مردان و زنان به وجود می آورند. این زگیل ها ممکن هست خیلی کم در داخل دهان و حلق به وجود آورند. گروه دیگر این نوع ویروس های تناسلی ریسک بالاتری برای بروز سرطان دارند. اکثر عفونت های این نوع ویروس ها علائم آشکاری ندارند.