درمان واریکوسل گرید 3

واریکوسل از جمله بیماری های شایعی است که مردان به آن دچار می شوند، واریکوسل معمولا به سه درجه تقسیم می شوند که علائم و نشانه ها وعوارض آن کمی با هم متفاوت است، دراین مقاله توضیحات مفیدی درباره علائم واریکوسل گرید3، نحوه جراحی واریکوسل گرید 3 توسط بهترین جراح واریسکول و همینطورعوارض ناشی از آن و درمان واریکوسل گرید 3، پرداخته خواهد شد.

واریکوسل گرید 3

واریکوسل: زمانی که رگ ها در کیسه ای که حاوی بیضه است، بزرگ شود، واریکوسل ایجاد شده است.

واریکوسل گرید3، شباهت زیادی به رگ های واریسی دارد، اما به جای پا در ناحیه ی بیضه اتفاق می افتد. اغلب واریکوسل، مشکل جدی را ایجاد نمی کند، اما ممکن است بر باروری مردان تاثیر بگذارد.

به علت آن که جلوی دریچه و محل عبور خون، برای پمپاژرا می گیرد، ممکن است مشکل ساز گردد.

واریکوسل در چه سنی شایع است؟

به صورت آماری، واریکوسل 15درصد مردان را تحت تاثیر قرار می دهد و بیشتر در سنین 15 تا 25 سالگی شکل می گیرد.

واریکوسل گرید 3، اغلب در سمت چب اثر می گذارد.

علائم واریکوسل گرید 3

• همانطور که گفته شد، واریکوسل شبیه واریس است.
  • معمولا واریکوسل دردناک نیست.
  • ممکن است منجربه ناباروری گردد. ناباروی جدی ترین عارضه ای است که می تواند رخ دهد، افزایش میزان خون باعث افزایش دمای بیضه و در نهایت اختلال در باروری می شود.
  • افراد مبتلا به واریکوسل، منی با کیفیت کمتری دارند.
  • ممکن است منجر به آتروفی بیضه و یا کوچک شدن آن شود.
  • عدم تعادل هورمون
  • تعداد اسپرم کم
  • ممکن است ناراحتی ایجاد کند.
  • واریکوسل می تواند سیستم خنک کننده بدن را مختل کرده و مانع از تولید اسپرم با کیفیت گردد.

در صورت بروز درد و یاعوارضی، باید درمان آغاز گردد.

درمان-واریکوسل-گرید-3-

جراحی واریکوسل گرید3

برای جراحی واریکوسل ممکن است بیمار تحت بی حسی عمومی و موضعی قرار بگیرد، جراح اغلب از طریق کشاله ران، به ناحیه ی مورد نظر دسترسی پیدا می کند.

واریکوسل سه درجه دارد:

واریکوسل با گرید 1: کوچکترین نوع واریکوسل است که قابل مشاهده نیست. پزشک با انجام روش های تشخیصی، متوجه آن خواهد شد.

واریکوسل با گرید 2: این نوع از واریکوسل هم قابل مشاهده نیست. اما پزشک راحت تر از واریکوسل گرید1، آن را مشاهده می کند.

واریکوسل با گرید 3: درجه 3 واریکوسل، قابل مشاهده بوده، به طوری که ورید ها در حالت ایستاده نیز مشاهده می شوند.

نشانه های واریکوسل درجه 3:

• دارای غلظت اسپرم کمتری هستند.
  • واریکوسل درجه 3، اغلب در سمت چپ و در نوجوانی پدید می آید.
  • منجربه به افزایش دما در بیضه شده، بنابراین بر تشکیل، حرکت و عملکرد اسپرم موثر است.

بعد از جراحی واریکوسل گرید3

معمولا پس از جراحی، فرد به زودی می تواند به فعالیت های عادی خود بازگردد و در صورتی که بیمار قبلا درد داشته، درد وی تسکین می یابد.

چه زمانی واریکوسل گرید 3 باعث درد می شود؟

• هنگام ایستادن و یا ورزش شدید، ممکن است درد بدتر شود.
  • درد ناشی از واریکوسل، از خفیف تا شدید ممکن است باشد.
  • دردی که در طی روز بدتر می شود.

نشانه هایی که باید برای درمان واریکوسل گرید 3  به پزشک مراجعه کنید:

• تغیر در اندازه بیضه
  • تغیر شکل و یا ظاهر بیضه
  • وجود توده
  • مشکلات باروری
  • تورم در ناحیه ی بیضه
  • رگ هایی که به صورت غیر معمول بزرگ شده و یا پیچ خورده اند.

واریکوسل غالبا مورد توجه قرار نمی گیرد، اما پزشک با معاینه متوجه آن  می شود و در صورت نیاز، واریکوسل گرید3 را جراحی خواهد کرد.

تفاوت واریکوسل گرید 1 و2 و واریکوسل گرید3

به طور کلی در درمان واریکوسل گرید 1 و2 با درمان واریکوسل گرید 3 تفاوتی وجود ندارد و انتخاب تکنیک جراحی برای درمان، وابسته به درجه واریکوسل نیست.

احتمال موفقیت آمیز بودن جراحی واریکوسل

احتمال موفقیت آمیز بودن عمل جراحی واریکوسل با درجات پایین تر کمتر است به صورتی است که اگر فردی مشکلات اسپرم و یا ناباروری داشته باشد و همینطور واریکوسل درجه یک داشته باشد، احتمال موفقیت جراحی در این موارد کاهش می یابد.

مشکلات مربوط به نواحی آلت تناسلی، مثانه، ادرار،واریکوسل و.. از مهم ترین مسائلی است که باید سریعا فرد تحت درمان قرار بگیرد تا مشکل گسترش نیابد. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی از دکتر محمد رنجبری ، بهترین متخصص اورولوژی در تهران ، با شماره های 02188268649 تماس بگیرید یا به آدرس کانال اینستاگرام مراجعه کنید .

سه × دو =