بواسیر

بواسیر یا هموروئید یکی از بیماری های شایع در بین افراد می باشد که در طی آن رگهای خونی در انتهای روده بزرگ شده و به تدریج باعث خونریزی در درون مقعد می شود. از انجائیکه در مقعد عصب زیادی وجود ندارد به ندرت فرد درد را احساس می کند. در صورتی که به بیماری بواسیر توجهی نشود و اقدامی جهت درمان ان صورت نگیرد، علاوه بر ایجاد درد و خونریزی به تدریج باعث کم خونی ،  عفونت و در نهایت باعث سرطان رکتال ( روده ) می شود.

بواسیر

علائم بواسیر

1. مشاهده خون در مدفوع که به صورت سفت و قطره ای می باشد .
  2. خارج شدن زائده ای توده شکل از مقعد که در برخی موارد به همراه مدفوع خارج می شود که فرد با دست آن را به داخل هدایت می کند در برخی موارد بدون هیچ فشاری از مقعد خارج می شود و به هیچ گونه نمی توان آن را به درون هدایت کرد . از آنجائیکه این زائده در اثر تماس با لباس یا جاانداختن برای به داخل بردن مقعد دچار آسیب شده و خونریزی اتفاق می افتد . در این صورت باید به طور فوری به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کرد که در بسیاری از موارد باید برای درمان آن جراحی انجام شود. .
  3. احساس درد در هنگام دفع مدفوع استفاده از شیاف و انجام تنقیه باعث آسیب به مخاط روده می شود زیرا در اثر این بیماری مخاط رایت روده دچار التهاب شده و آسیب پذیر می باشد .
  4. مشاهده ترشحات مخاطی بعد از دفع ادرار و مدفوع
  5. عدم تخلیه کامل مدفوع
  6. ایجاد برجستگی در مقعد
  7. احساس درد و خونریزی در زنان باردار
  8. بی اختیاری مدفوع
  9. خارش در مقعد

درمان بواسیر

درمان بواسیر در گذشته فقط از طریق جراحی صورت می گرفت که روشی دردناک بود که نیاز به برش و بیهوشی و بستری در بیمارستان داشت . امروزه روش های مدرن و کم تهاجمی برای درمان این بیماری وجود دارد . از جمله روش های درمانی بواسیر استفاده از لیزر می باشد که نیاز به بیهوشی و برش در پوست نداشته و فرد درکوتاهترین زمان بهبود یافته و می تواند به زندگی روزمره خود بازگردد .

درمان بواسیر با لیزر درمانی

یکی از این روش ها لیزر درمانی با تاباندن اشعه لیزر کم توان یا IRC است که برای بواسیر خفیف استفاده می شود که در آن بواسیر پایین آورده یا کاهش پیدا می کند. در لیزر درمانی به این روش از بی حسی یا بیهوشی استفاده نمی شود.

سایر خدمات دکتر رنجبری متخصص اورولوژی

پنج + هجده =