بهترین جراح واریکوسل در تهران

بیماری هایی که در گروه بیماری های اورولوژی هستند، ممکن است به مرور گسترش یافته  ویا برای بیمار رنج آور باشد، اما تشخیص زودهنگام این نوع بیماری ها، مانند واریکوسل، توسط بهترین جراح واریکوسل ، روند بهبودی را تسریع می کند. اگر درباره واریکوسل، علائم آن و راه های درمان واریکوسل و جراحی واریکوسل، به دنبال اطلاعاتی هستید، ادامه مطلب را دنبال کنید.

واریکوسل چیست؟

کیسه ای که بیضه را درون خود نگه می دارد، کیسه ی بیضه می نامند که شامل سیاهرگ وسرخرگ نیز می باشد. اگر در عملکرد سیاهرگ درون کیسه ی بیضه اختلالی ایجاد شود ، ممکن است منجربه واریکوسل گردد.

واریکوسل یک عامل شایع درتولید اسپرم کم وهمینطور کاهش کیفیت اسپرم است و می تواند منجربه ناباروری گردد و همینطور می تواند باعث شود بیضه ها به صورت عادی رشد نکرده و یا کوچک شوند.اما در همه ی موارد واریکوسل، بر تولید اسپرم موثر نیست.

علائم واریکوسل:

• در برخی موارد ممکن است منجربه درد شود.
  • با ایستادن و یا ورزش، درد شدت بگیرد.
  • در طی یک روز بدتر شود.
  • دردی که ممکن است با گرما بدتر شود.
  • حس درد و یا سنگینی در پوست بیضه
  • به مرور ممکن است واریکوسل بزرگ شده و متوجه آن شوید و یا منجربه تورم در بیضه گردد.

بهترین-جراح-واریکوسل-در-تهران

ناباروری و واریکوسل

یکی از عوارض شایع برای واریکوسل، ناباروری است. زیرا به دنبال واریکوسل ممکن است عوارض جانبی از جمله : کاهش تستوسترون، افزایش وزن و کاهش فعالیت جنسی را تجربه کنید.

آیا ابتلا به واریکوسل نگران کننده است؟

اغلب افرادی که واریکوسل دارند، هیچ علامتی را تجربه نخواهند کرد و یا برایشان مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما ممکن است منجربه درد شده و یا در برخی موارد باعث ناباروری گردد.

درمان واریکوسل:

زمانی که به بهترین دکتر اورولوژی مراجعه می کنید، بررسی های لازم را انجام داده و سپس روش های درمانی را با توجه به میزان وشدت بیماری انتخاب کرده و درمان را آغاز می کند. یکی از روش های درمانی موثر برای واریکوسل، جراحی است.

به طور کلی در جراحی واریکوسل، جریان خون مناسب به اندام های تولید مثل باز می گردد.

هنگامی که واریکوسل در اسکروتوم ( کیسه ای است حاوی بیضه) شما ایجاد می گردد، جریان خون را در دستگاه تولید مثل مسدود می کند و از آن جایی که خون از طریق این رگ ها نمی تواند به قلب بازگردد، ممکن است منجربه کاهش تعداد اسپرم شود.

مشکلات مربوط به نواحی آلت تناسلی، مثانه، ادرار،واریکوسل و.. از مهم ترین مسائلی است که باید سریعا فرد تحت درمان قرار بگیرد تا مشکل گسترش نیابد. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی از دکتر محمد رنجبری ، بهترین متخصص اورولوژی در تهران ، با شماره های 02188268649 تماس بگیرید یا به آدرس کانال اینستاگرام مراجعه کنید .

جراحی واریکوسل

همانطور که گفته شد یکی از راه های درمانی مناسب برای واریکوسل، جراحی است.

قبل از جراحی واریکوسل

قبل از جراحی، از داروهای رقیق کننده خون بپرهیزید.

به طور کلی پزشک خود را از داروهایی که مصرف می کنید، مطلع سازید.

توصیه می گردد، قبل از عمل 8 تا 12 ساعت چیزی نخورید.

عوارض بعد از جراحی واریکوسل

• قرمزی
  • التهاب
  • احساس حالت تهوع
  • و..

این عوارض ممکن است ایجاد گردد، اما به مرور بهبود می یابد و نگران کننده نخواهد بود.

واریکوسل چگونه تشخیص داده می شود؟

• معمولا بهترین جراح واریکوسل، بیمار را معاینه فیزیکی می کند، ممکن است در حالت دراز کش و یا ایستاده تشخیص داده شود.
  • در صورت نیاز تصویر برداری و روش های تشخیصی دیگر نیز انجام می گردد.
  • بعد از تشخیص واریکوسل، پزشک درجه بندی آن را مشخص خواهد کرد.بر اساس اندازه توده در بیضه ممکن است به درجه ی یک، دو و سه، طبقه بندی گردد.

در چه صورتی واریکوسل باید سریعا درمان شود؟

در صورتی که منجربه درد، آتروفی بیضه و ناباروی شود باید سریعا بیمار تحت درمان قرار بگیرد.

سه + 19 =