برای دفع سنگ کلیه چه کار باید کرد؟

درمان طبیعی سنگ کلیه چگونه است؟

رهایی از سنگ کلیه بسیار دردناک است و اکثر افراد تجربه های رنج آوری از دفع سنگ کلیه دارند. اما چگونه می توان سنگ کلیه را سریع و بدون درد از بین برد؟ در ادامه راه های طبیعی و یا پزشکی برای درمان سنگ کلیه بیان خواهد شد که می تواند به بهبودی کامل سنگ کیه کمک کند.

متاسفانه افرادی که سنگ کلیه را تجربه کرده اند بیشتر احتمال دارد که دوباره به آن دچار شود و اما اگر هرچه سریعتر به بهترین دکتر اورولوژی برای درمان اقدام کنید، با درد و عارضه ی کمتری رو به ور خواهید شد.

سنگ کلیه چیست؟

سنگ کلیه از مواد سخت و جامد تشکیل شده است که در کلیه تشکیل می شود و به شکل کریستال تشکیل می شود.

معمولا آسیب و عارضه های سنگ های کوچک تر بسیار کمتر است اما سنگ های بزرگ تر درد، عارضه، دفع سخت تر،انسداد سیستم ادراری را در پی دارند و می تواند منجربه درد شدید، استفراغ و خونریزی گردد.

مقالات مفید:

اختلالات نعوظ در مردان

روش های طبیعی درمان سنگ کلیه

معمولا به افراد ی که دچار سنگ کلیه هستند، یک سری راه های درمانی طبیعی به آن ها توصیه می شود:

مایعات بسیار زیاد مصرف کنند، مایعات مواد تشکیل دهنده در ادرار را رقیق کرده و باعث بهبود سنگ کلیه خواهد شد.

مطالعات نشان داده است که مصرف مکمل های ویتامین c  خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد.

مصرف کلسیم به اندازه کافی باید باشد. بنابراین داشتن یک رژیم غذایی سرشار از کلسیم بهتر است. ( محصولات لبنی مانند : شیر، ماست، پنیر و..)

بهترین-دکتر-برای-درمان-سنگ-کلیه

رژیم غذایی که از نمک کمی برخوردار است، را باید مصرف کنید و همینطور از مصرف غذاهای آماده و بسته بندی شده بپرهیزید. نمک باعث دفع ادرار بیشتر خواهد شد.

سعی کنید در غذاهایی که مصرف می کنید ، منزیم وجود داشته باشد، بدین صورت منزیم تولید انرژی و حرکت های عضلانی رابه دنبال داشته و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند.

غذاهایی حاوی مواد پروئینی بیشتر، ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد.

چه عواملی در ابتلا به سنگ کلیه موثر هستند؟

• عفونت در ادرار
  • برخی بیماری ها و مصرف بعضی از داروها
  • رژیم غذایی نامناسب
  • افزایش دفع کلسیم
  • و …

نحوه تشخیص سنگ کلیه چگونه است؟

برای تشخیص سنگ کلیه کارهایی از جمله : گرفتن شرح حال بیمار، معاینه، آزمایش خون، آزمایش ادرار و همینطور تصویربرداری مانند سی تی اسکن، سونوگرافی و.. استفاده خواهد شد.

نحوه درمان سنگ کلیه از چه طریقی انجام می شود؟

بسیاری از بیماران، سنگ کلیه را با دارو درمان می کنند. دارو ها معمولا خاصیت مسکن، سست کننده و تاثیر مثبت روی عضلات داشته و باعث می شود سنگ کلیه راحت تر دفع شود.

ممکن است سنگ کلیه با استفاده از سنگ شکن درمان شود. درمان سنگ کلیه با سنگ شکن به صورت برون اندامی و درون اندامی انجام می شود.

یکی دیگر از راه های بهبود و درمان سنگ کلیه، جراحی می باشد. در مواقعی که سنگ بزرگ باشد و با روش های دیگر قابل درمان نباشد، از این روش استفاده می کنند.

درصورتی که هر کدام از علائم ذکر شده را مشاهده کنید و یا دچار درد شدید هستید حتما سریعا به بهترین متخصص اورولوژی مراجعه کنید. تا با توجه به میزان شدت سنگ کلیه، راه درمان انتخاب شود.

مشکلات مربوط به نواحی آلت تناسلی، مثانه، ادرار و.. از مهم ترین مسائلی است که باید سریعا فرد تحت درمان قرار بگیرد تا مشکل گسترش نیابد. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی از دکتر محمد رنجبری ، بهترین متخصص اورولوژی در تهران ، با شماره های 02188268649 تماس بگیرید یا به آدرس کانال اینستاگرام مراجعه کنید .

یک + 11 =